1 Temmuz 2016 Cuma

Karar Vermek




Merhaba uzunca bir süredir sağlıklı beslenmeyle ilgili şeyler araştırıyorum. Yemek yeme alışkanlıklarımı ciddi anlamda değiştirmeye karar verdim. Çünkü artık midemi rahatsız etmeye başlamıştı. Birde doktora gittiğimde vitaminsiz olduğumu söyleyince kötü olan bütün alışkanlıklarımı bırakmaya karar verdim.

Çokça yaptığım araştırmadan sonra sağlıklı beslenmemin blendırsız imkansız olduğunu fark ettim :) İlk olarak anneme blendır aldırttım :D Sıra ağız tadıma uygun tarifler  bulmaya gelmişti. Eskiden sağlıklı olan her şeyin tadının kötü olacağı algısı vardı bende. İlk görsel olarak hoşuma giden sunumları tercih etmem gerekiyordu ki daha başlamadan kendimi bu işten soğutmayayım :)

Aslında normalde sevdiğimiz kalorisi fazla olan şeyleri aynı tada çok yakın bir şekilde daha sağlıklı bir hale getirebiliyoruz bunun için tercih ettiğimiz ürünler çok önemli :)

Bu işte daha yeni olduğum için çok fazla detaylı bir bilgi veremeyebilirim ama araştırmalarım sonucu öğrendiğim bir kaç bir şey var.

Hindistan cevizi yağı
Çiğ kuru yemişler
Hurma
Yulaf
Chia
Vanilya
Çiğ kakao
Bal
Buğday unu
........
.............
..................

Evet bunlar ve bunlar gibi daha niceleri mutfağınızın olmazsa olmazları olmalı hele ki her tarifin sonunun hindistan cevizi yağına çıktığı çok açık bir gerçek :D

Bu yazımda bir tarif vermeyeceğim ama öncesinde de dediğim gibi sağlıklı beslenme kısmına geçerken ilk yaptığım şey tabi ki de ev yapımı fıstık ezmesi olacak :)

Hoşçakalın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder