3 Temmuz 2016 Pazar

I want to be a part of it New York, New York !!

Amerika denildiğinde akla gelen ilk yerin çoğu kişi için New York  olduğuna eminim. Az önce bu yazıyı yazmak için fotoğraflarımı açtığımda ' Ben New York'taydım ' dedim biran kendi kendime.. Zaman ne çabuk geçmiş. O günlere dönmek ister miydim ? Farklı koşullar altında evet kesinlikle !!! Bu yanda ki fotoğraf rockefellerın en üst katından New York manzarası :)

11 Eylül günü Wisconsinda kaldığım meksikalı ailenin yanından ayrılarak tren istasyonuna doğru yola çıktık :) Siz hikayenin bu kısmını bilmiyorsunuz tabi. Flamingo'da sezon kapanınca bizi otelde tutmadılar tabi herkes kendine kalacak yer buldu. Ben meksikalı bir ailenin yanında kaldım restorantlarının üst katında odaları vardı hostel gibi oraları veriyordu. Neyse konu dağılmadan ben New York yolculuk başlangıcıma geri dönüyorum.

Dells'ten New York'a geçiş olarak 2 şansınız var ya otobüs ya da tren. Ben treni tercih ettim. Amerika'da trenlerin çok rahat olduğunu söylüyorlardı gerçekten de öyle. Chicago da bir aktarmamız var sonrasında 19 saatlik bir yolculuğa başlıyorsunuz. İçeride restorant bile olduğu için çok rahat edeceğinize eminim. Koltuklar zaten inanılmaz rahat, yatak gibi :)

New York'ta Penn Station da indik ilk gece için sokakta konaklamayı düşünüyorken birden gözüm korktu ve sokakta kalamayacağımı düşündüm. Taksiye bindik ve doğruu Hi-Newyork'a.

Hostele vardık Allah'tan şansımıza boş oda vardı. Normalde bu geceyi sokakta geçireceğimiz için bizim hostele giriş tarihlerimiz  ertesi günü başlıyordu :) Eşyalarımızı bıraktık duşumuzu aldık attık kendimizi dışarı. Manhattan'da Central Park ın arka sokağında kalıyordum. Yıllarca Sex and the city izlemiş birisi olarak tabi ki de manhattanda kalmalıydım bence :) Neyse hava güzel yürüyoruz kebab kebab diye bağıran birisini gördük ! Nasıl sevindim bizim dönere orada kebab diyorlar içine etten çok soğan koyuyorlar ama olsun o bile o kadar güzel geldi ki :) Yemeğimizi yedik ve hostele geri döndük yoğun bir gün bizi bekliyordu.

Gitmeden önce bütün gezi planını yapmıştım. Hangi sokaktan gitmek daha kısa vs vs herşeyi araştırmıştım :) Sabah erken saatlerde uyandık attık kendimizi sokağa. Hostelin arkası Central Park olunca ilk oradan başadık bizde. Gerçekten yürü yürü bitmedi. O betonların arasında ayrı bir orman gibi ayrılmış burası. Kocaman....

Central Park :

Buradan çıkmamız biraz uzun sürmüştü :) Sonra ki durak Century 21 di. Gitmeden önce araştırmıştım alışveriş için çok uygun bir yer.

Centurty 21 :

Meşhur 5. caddeye doğru yöneldik. Starbucks'a girdim bir güzel kahvemi içtim ve dinlendim. Sonra ki durak  Brooklyn Bridge!!!

Tek kelimeyle mü-kem-mel !

Brooklyn Bridge :

Bundan sonrasında güzergah ilerleyişini çok hatırlayamadım şuan :) Karışık olarak nereleri gezdiğimi anlatacağım.

Statue of Liberty :

Meşhur Özgürlük anıtına gittim tabiki.Gitmeden önce araştırmıştım ücretsiz vapur turu vardı ben ona katıldım. Ücretli turlarla katılmak istiyorsanız 30 40 dolar civarı bir rakam olduğunu hatırlıyorum .

Biraz uzağından geçtiği için çok net fotoğraflar alamıyorsunuz ama olsun gördüm mü gördüm :)

China Town :

Buraya gitmeden önce kesinlikle hiçbir hediyelik eşya almayın, kesinlikle almayın. Her yerden alacağınız ürünler zaten çin malı. Bari gidin buradan alın ucuz olsun. 10 tane anahtarlık 10 dolara mı ne satılıyordu düşünün !!

Little Italy :

Buraya gittiğimde inanılmaz bir yağmur yağıyordu sokakları çok hızlı ilerlemek zorunda kalmıştım. O yüzden hiç fotoğraf çekememişim size internetten bulduğum bir görüntüyü paylaşacağım. Her yerde italyan yemeklerinin olduğu restorantlar var. Pizzalar, dondurmalar....

Wall Street :

Kalablıktan dolayı boğanın önünde fotoğraf çekinememiştim bile :( Şu askerle fotoğraf çekindim tam da boğa karşımda duruyordu burda :D

New York Kütüphanesi ;

** Ayrıca yıldızla belirtmek istiyorum Gossip Girl hayranı birisi olaraktan tabi ki de Grand Central Terminal ' e gittim. İzleyenler bilir..
*** breakfast at tiffany's için Tiffany & Co ya da uğramadan geçmedim :)

Times Square :

Geceyi bize hissettirmeyen büyülü yer. New York'ta kaldığım her gece gezdikten sonra buraya giderdim. Kırmızı merdivenlerde otur ve etrafı izle. Bu bile insana yetiyor.

Rockefeller Center:

Böyle bir manzarayı ömrü hayatım boyunca göremem herhalde. Empire State's te etrafta teller olduğu için böyle net bir manzarayı oradan elde edemezsiniz. Burasının etrafı açıklıktı :)

Evet daha gittiğim gördüğüm hatırlamadığım bir sürü detayla New York benim için büyüleyiciydi. Tekrar görüşmek üzere NYC !