12 Temmuz 2016 Salı

Ev Yapımı Fıstık Ezmesi

Merhabalarr

İzmir'e geldiğimden beri zamanın nasıl geçtiğini hiç anlamadım açıkçası. İşte o kadar çok yoruluyorum ki akşamları kendimi koltuktan kaldıramıyordum. Bu duruma bir son vermem gerekiyordu ilk evimi değiştirdim daha merkezi bir yere taşındım. Onca aydır ömrüm yolda geçerken denizin keyfine varamamıştım.Şimdi denize 2 dakika mesafede oturuyorum.Eve giderken kalabalıkların arasından geçiyorum bu bile insana çok iyi geliyor, onca saat işte kafa patlatınca.

Eski hobilerimi tekrar hayatıma geri kattım kendime mutlu olabileceğim güzel bir oda yarattım. Şimdi orada resim çiziyorum, kitap okuyorum :) Sonra gittim spora yazıldım. O kadar iyi geliyor ki  yorgunluğumu arttırmıyor aksine yorgunluğumu alıyor resmen.

Bunların yanında bir de yemek hobim başladı. Bir önce ki yazım da  dediğim gibi ilk tarifime fıstık ezmesiyle başladım.Herkes nutellayı çok severken ben fıstık ezmesine bayılıyorum. Amerika'dayken Jif diye bir markanın hastasıydım her sabah kahvaltım ya da öğle yemeğim fıstık ezmeli sandviçti.

Geçenlerde Alsancakta birtane bakkalda Jif e rastladım 60 tl ye satıyordu kafayı yemiş sanırım !
O yüzden almadım tabi ki ama daha uygununa inşallah bir yerlerde denk gelirim.
Neyse ben döneyim tarifime bu konuda her yerde çok fazla tarif var ben biraz oradan biraz buradan kendime bir tarif yarattım. Her şey göz kararı ! :)

Bunun için gerekli olan tek ana malzeme kabuklu fıstık. Yaklaşık 500 gr kabuklu fıstık alıyoruz kabuklarını soyup kokusu çıkana kadar teflon tavada kavuruyoruz. Kavururken içine yağ katmanıza gerek yok fıstık zaten kendi yağını salıyor. Sonrasında kavurduğunuz fıstıkları blendırdan geçiriyoruz. Ben bir kaç tur geçirdim arada açıp kenarda kalanları kaşıkla siz de karıştırıp harmanlayın. İsterseniz işlemi burada bırakabilirsiniz çok fazla blendırdan geçirince zaten kendi yağını salıyor ama ben içine 1 yemek kaşığı hindistan cevizi yağı ekleyip tekrar karıştırdım. Hindistan cevizi yağınız yoksa zeytinyağını da tercih edebilirsiniz. Fıstık ezmemi biraz tatlandırmak için içine 2 tatlı kaşığı pekmez ekledim, kıvamını da biraz sulandırmak için 1 yemek kaşığı su koyup tekrar blendırdan geçirdim.

Aslında dediğim gibi bu tarifte sabit olan tek şey 500 gr fıstık. Yağı, pekmezi, suyu eklemek tamamen sizin damak zevkinize kalmış bir şey.

Malzemeler ;

500 gr fıstıklı kabuk
1 yemek kaşığı hindistan cevizi yağı/zeytinyağı/tereyağı
1 yemek kaşığı su
2 tatlı kaşığı pekmez,ya da 1 tatlı kaşığı pekmez 1 tatlı kaşığı bal ( ya da hiçbirisi! tamamen sizin damak zevkinize göre)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder