15 Temmuz 2016 Cuma

TAM BUĞDAY UNUNDAN POĞAÇA


Fotoğrafta doğruyu yansıtmasa da tadı gerçekten mükemmel :)  Ben bu ara kafamı yemek yaparak dağıttığım için bir sürü tarif deniyorum. Beğendiklerimi burada yayınlayacağım.  Sabahları çok erken uyandığım için kahvaltımı da çok erken ediyorum eee haliyle acıkıyorum da. Çok yoğun bir yerde çalıştığım için öğle yemeğine de öyle 12 de gidilmiyor hal böyle olunca bir ara öğüne ihtiyacım oluyor. Bazen bunu kayısı üzüm gibi kuru meyvelerle geçiştiriyorum bazende evde bu tarz kepekli poğaçalar yapıyorum.













Malzemeler ;

2 çorba kaşığı tereyağ
Yarım çay bardağı zeytinyağı
Bir yumurta beyazı (sarısı üstüne)
Bir paket kabartma tozu
12 yemek kaşığı tam buğday unu
200 gr light beyaz peynir ve dereotu


Ben hepsini blendırda geçirdikten sonra elimle azıcık yoğurdum ununun az kaldığını düşündüğüm için birazcık un ekleyerek yoğurdum. İstediğiniz şekilleri verebilirsiniz ben yuvarlak yapıp üstüne çörek otu serptim ve bir adet badem koydum. Peynire kadar olan bütün malzemeler sabit konulmalı gerisi size kalmış istediğiniz gibi şekillendirebilirsiniz. Mesela evde dereotu olmadığı için koymamıştım onun yerine keten tohumu da koyabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder