20 Temmuz 2016 Çarşamba

BİRAZ HİNDİSTAN CEVİZLİ ?






Bugün nedense yazımı yazarken dinlediğim şarkıyı da sizlerle paylaşmak istedim :) Öğle arasında hazır işim yokken yazımı aradan çıkarayım dedim birden işler yığıldı anca yazıma geri dönebildim.  Hindistan cevizini çok sevdiğim için çoğu tariflerimde kullanmaya çalışıyorum.  İlk olarak ;




Hindistan cevizi nasıl soyulur ?



Benim soymam baya bir zor oldu :) Biraz güç gerektiren bir iş. İhtiyacınız olan 2 şey var ; şarap açacağı ve çekiçççç ! İlk baş şarap açarmış gibi hindistan cevizinin üstünde ki deliklerden suyunu çıkarın, bu işlemden önce etrafını iyice temizlemenizi öneririm içine kabukları kaçabilir. Daha sonrasında şeffaf bir poşete koyun ve kenarlarında ki çizgilerden çekiçle çatlayana kadar vurun. Bir süre sonra yavaş yavaş çatlıyor ve ceviz açılıyor etrafını da sebze soyma bıçağıyla soyun.  İçinden baya çıktı ben yarısını blendırdan geçirdim malzemelerimde kullanmak için diğer yarısını da fırına verdim hindistan cevizi cipsi yaptım. Badem ile birlikte güzel bir ara öğün atıştırması oluyor. Hindistan cevizini nasıl soyduğumuzu anlattığımıza gör tarifime geçiyorum ;










İçindekiler
6 yemek kaşığı hindistan cevizi
2 yumurta akı
1/2 su bardağı hurma püresi
2 yemek kaşığı granola









Yapılışı 
İlk baş hurmaları rendeliyoruz, sonra ayrı bir kapta yumurtanın beyazını krema olana kadar çırpın. Sonrasında ise bütün malzemeleri karıştırın. Kaşık yardımıyla yağlı kağıda malzemeleri koyun ve önceden ısıtılmış 160 derece fırında 25-30 dakika pişirin.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder