4 Temmuz 2016 Pazartesi

Hershey's Chocolate World - The Amish Village




Amerika denildiğinde herkesin aklına hamburger, pizza, bira, çikolata filan geliyor diye düşünüyorum :) Turumuzun duraklarından bir tanesi de amerikanın en güzel çikolatasının fabrikasıydı !





Hershey's... Amerika da bulunduğum süre boyunca en çok tükettiğim çikolataydı.  Benim favorim aşağıda fotoğrafını paylaştığımdı. Türkiye de daha hiç denk gelmedim beyaz olanına eğer denk geleniniz varsa bana söyleyin lütfen :)

Macrocenter ve Metro marketlerden çikolatalısına ve şurubuna ulaşabilirsiniz. 



marshmallow un arasına en çok yakışan çikolata :)

Size çok güzel bir tarif vericem aklıma gelmişken ;

Tepsinizin en altına Hershey's in damla çikolatasını ( bütün tablet çikolatasını da kullanabilirsiniz ufak ufak kırıp ) yerleştiriyoruz
Üstüne de marshmallowları sıralıyoruz ve fırında üstü kızarana kadar pişiriyoruz. 

Görüntü tam olarakta şu aşağıda paylaştığım gibi oluyor-kem-mel 


Neyse fabrikanın içinde kendinizi kaybedebilirsiniz her yer çikolata kokuyor. Küçük bir tren turu var ona katılıyorsunuz size Hershey's in tarihini anlatıyor. Ben sıcak çikolata içmiştim tadı hala damağımda !
                           

Amişler ;

Turun diğer durağı Amiş köyüydü :) Ben bu insanların yerinde olsam sanki müzeyi ziyaret eder gibi köyümü ziyaret etmelerinden hiç hoşlanmazdım ki onlarında bu konudan çok hoşlanmadıklarını söyleniyor. Çoğunuzun amişler hakkında az çok bir düşüncesi vardır diye düşünüyorum. Bu amişler amerikada yaşayan bir hristiyan mezhebi ve teknolojiyi reddediyorlar. Hava kararınca karanlıkta oturuyorlar ve kıyafetlerini kendileri dikiyorlar. Ama her nedense ben Dells'te Hollister dan alışveriş yapan genç bir amiş görmüştüm :D. Evlerinde telefon yok köyde sadece 1 telefon bulunuyor ve acil durumlarda kullanılıyor sadece. Bıyıksız sakallı olan erkek amişler evli anlamına geliyor. Kadınlar ise evlenene kadar siyah örtü evlendikten sonra da saçlarına beyaz örtü takıyor.


Evli amiş kadınları. Bu fotoğrafı Hershey's in fabrikasını ziyarete gittiğimizde gizlice çekmiştim. Evet gizlice çektim çünkü turistlerin onları fotoğraflamasından hoşlanmıyorlar ruhlarının uçup gittiğini düşünüyorlar. 




Şu son amiş şapkalı fotoğrafımda orada amişlerin kendileri yapıp sattığı bir hediyelik eşya dükkanından :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder