19 Temmuz 2017 Çarşamba

Hommade Basil ☘️



Bugün Melisin mutfağında günün lezzetlerinden Pesto sos vardı :)

Öncelikle taze fesleğen bulmak için uzunca bir zaman ve emek harcayıp, çam fıstığını ve sarımsak tozunu almak için de Bursa nın en güvenilir aktarına gitmek için evden baya bir yol gittim :)
Bu arada her aktara güvenilmez diye annem bas bas bağırdığı için benim aktar takıntım buradan geliyor :)








Bursa lı olanlar için tarif edersem Kafkas'ın karşı aralığından girip basma çeşmeyi ve kumaş pazarını geçince cumhuriyet caddesine inerken solunuzda kalan ilk aktar :D Hahaha anlatması baya uzun oldu ama öyle :) Bu arada şu basma çeşmenin bende inanılmaz farklı bir yeri var.Çocukluğumdan beri ne zaman heykele çıksam oradan su içmeden gitmiyorum ve üstüne üstlük arkadaşlarımı Bursa yı gezdirirken de bakın Bursa'nın çeşmesi var çok ünlü diye götürürdüm üniversite zamanlarımda 😅




Neyse fesleğeni , sarımsak tozumu ve çam fıstığını aldıktan sonra eve geldim. Bu arada toz hardalda aldım onunla da ev yapımı hardal sosu yapacağım o da başka bir macera 👯

Pesto sosu araştırdığım zaman özünde parmesan peyniri yazıyor ama ben Türkiye de hele bir de Bursa da parmesan peynirini çok zor bulacağımı düşündüğüm için hiç aramaya girmedim bile. Onun yerine kaşar peyniri rendeledim.

Tarif  kabaca ;
100 gr fesleğen( yaklaşık iki Demet)
2 yemek kaşığı kaşar/parmesan
3 yemek kaşığı zeytin yağı
2 yemek kaşığı çam fıstığı
Ve 2çay kaşığı sarımsak tozu


Bunların hepsini blendıra atıp bızzzzz yapıyoruz ve oluyor 👯👯👯👯👯

Tadı nasıl ?

Tatsız.. Yani marketlerden aldığımız soslara bakarsak tatsız bence ama zaten böylesi güzel fesleğenin kendi tadı geliyor ❤️ Daha yoğun tat isteyenler için sarımsak tozu biraz arttırılabilir ve normal kaşar yerine eski kaşar kullanılabilir. Okuduğum bir yerde kaju ve cevizde koyuyorlardı. Ben şimdilik bunlarla yaptım. Diğer sefere kajuda katacağım çünkü tadını çok seviyorum :)


Ben böyle alışveriş yapsam eve gelip değişik şeyler denesem ve hayatta ki tek amacım bunları yapmak ve yayınlamak olsa 😄 Nasıl olurdu acaba hayat ?


Neyse,
Thats all my friends.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder