28 Haziran 2016 Salı

Wisconsin,Dells - Vize




Evet bütün işlemlerim hallolduktan sonra son kısıma sıra geçmişti , Vize!! WAT a hazırlanan herkesin en korktuğu şeydir vize almak. Ben vize görüşmelerime Ankara da girmiştim. Vize görüşmelerinde dikkat edilmesi gereken birkaç konu var bunlardan bahsedeceğim sizlere;

1. Mülakatı kesinlikle ingilizce yapın.
Evet görüşmeleri Türkçe yapma şansınızda var ama İngilizce yapmanın size artısının daha fazla olduğunu söyleyebilirim. Eğer karşınızda uyuz birisi yoksa zaten mülakatınız çok güzel ve kolay ilerler sayacağım püf noktalara dikkat ederseniz eğer.

Benim mülakat anında küçük bir anım oldu bu konuda. Vize görüşmesi yaptığınız yer tıpkı banka gibi, içeride numara alıyorsunuz ve numaranız yanınca gişeye gidiyorsunuz herkes arkanızda bekleme koltuklarında otururken siz ve sizin gibiler yan yana gişelerde vize almaya çalışıyorsunuz :) Neyse fazla dağılmadan anıma dönüyorum. Numaramın yandığı gişeye doğru heyecanla ilerlerken oradan çok tatlı maviş gözlü kel bir Amerikalı beni bekliyordu ve gülümsüyordu (sinsi!!) bana ilk      -Merhaba dedi, evet merhaba!!! ve bende sanki konuşmaya Türkçe devam etmek istiyormuşum gibi Merhaba demez miyim! Hemen sorrrrryy sorrryyy Hi ! diyerek mülakatı İngilizceye çevirdim adam bana güldü ama bu benim için mülakata 1-0 geride başlamaktı. Zaten gergindim iyice gerilmiştim.

2.Amerika'da tanıdığın birisi var mı ? Tek başına mı gidiyorsun ?
Eğer birisiyle gidiyorsanız sizden bunu onlara söylememeniz istenir. Bu gibi sorularda evet yalnız gidiyorum, kimseyi tanımıyorum gibi cevaplar verebilirsiniz.

3.Amerika'dan dönünce ne yapacaksın ?
Evet en kritik sorularımızdan birisi de bu. Unutmayın onlar size potansiyel kaçak gözüyle baktıkları için Türkiye'ye kesin dönüş yapacağınız konusunda onları ikna etmek zorundasınız. Ben erasmusa gideceğimi bu yüzden dönmem gerektiğini söylemiştim. Okulu hala devam edenler için çok sıkıntı değil ama okulu bitecek olanların kesinlikle ikna edici bir cevap bulmaları gerekiyor.

Bu gibi kritik sorular dışında size ne iş yapacağınızı, neden gitmek istediğinizi, hangi bölümü okuduğunuzu ve ileride ne olmak istediğiniz gibi soruları soruyorlar. Sonrası sizin biraz kalıplaşmış soruları çalışmanıza ve İngilizcenize kalmış :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder