28 Haziran 2016 Salı

Wisconsin,Dells - Karar Aşaması




Merhaba herkese,

Work and travel dan döneli nerdeyse 2 yıl olmuşken daha bu konu hakkında yeni yazmaya başlamam biraz komik :) Gerçi o zamanlar blog yazsaydım buraya yazmaya vaktim olur muydu ondanda çok emin değilim. Gidenler bilir hiçbir şeye vakit ayıramıyor insan gezmekten eğlenmekten başka.
Benim wat hikayem çok acayip başladı. Gitmek hiç aklımda yoktu.  En yakın arkadaşım gitmeye karar vermişti hatta bütün başvurularını tamamlamıştı bile. Bir gün kahve içerken bana 'sende gelsene Melis ya' dedi ve bende gitmeye karar verdim. Herşey tam da böyle gerçekleşti. Gittim o kadar memnun kaldım ki bir diğer yaz arkadaşlarımı bu senede kuzenimi Wisconsin a yolladım.

WAT ile gidecekseniz Türkiye deki anlaşmalı kurumunuz çok önemli çünkü bütün işlemlerinizi onlar hallediyor ve siz gittikten sonra sizin bütün sıkıntılarınızla ilgilenmeleri gerekiyor. Çünkü orada başınıza bir sürü şey gelebilir. Kaldığınız yerden memnun olmayabilirsiniz, işten atılabilirsiniz ya da çalışma şartlarını sevmeyebilirsiniz. Yani burada işlemlerin sizin adınıza halledilmesi yeterli olmuyor.

Ben giderken YERO Ankara şubesiyle anlaşmıştım ve gerçekten de çok memnun kaldım. Arkadaşlarımı ve kuzenimi de buraya yönlendirdim. Biraz araştırırsanız herkesin memnun kaldığını sizlerde okursunuz. Yero' nun şöyle bir avantajı var Amerika da sizin kaldığınız yerlere sizi ziyarete geliyorlar. Bu çok güzel birşey gerçekten insana kendisini çok iyi hissettiriyor :) Burada biraz Yero nun tanıtımını yapmış gibi oldum ama bu yola çıkarken herşeyiyle yanımda olan şirketimden bahsetmeden olmazdı açıkçası.

Wisconsin dells çoğu öğrencinin tercih ettiği bir yer. Yaşama şartları çok kolay. Çünkü hem şehir çok ucuz hem çok küçük hemde tehlikeli değildi.  Çalışmaya gelen öğrenciler çoğulukla Türkiye, Ukrayna, Bulgaristan dan gelmişlerdi. Yolda yürürken Türk birisine çarpmanız çok olası. Çalışma arkadaşlarınızın çoğununda Türk olması büyük bir olasılık :) Ama bence her şey sizde bitiyor. Etrafınızda istediğiniz kadar türk olsun dilinizi geliştirmek size bağlı.

Dells'te birsürü eğlence parkları, su parkları olduğu için yazın birçok turist alıyor. Bu açıdan yazın nüfusu çok artıyormuş. Şehrin içinde yapabileceğiniz aktiviteler bu parklarla da sınırlı değil kesinlikle. Doğasıyla ve gölleriyle sizi inanılmaz etkileyecek bir şehir Dells !!!

Eğer sizde Work and Travel a karar vermiş biriyseniz Yero ve Dells i bir düşünün derim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder