16 Nisan 2015 Perşembe

Berlin, Germany


Küçük İstanbul'dan merhaba ! :) İyi mi kötü mü onu bilemedim ama benim kaldığım yerde heryer Türktü. Hiç ingilizce konuşmadım desem yeridir. Ama şunu farkettim Türk bölgesi dışında heryer çok temiz ve düzenliyken Kreuzberg olan Türk bölgesine giriş yaptığınız an yerlerde çöpleri, geceden kalma çekirdek kabuklarını görebilirsiniz. Bu durum açıkçası beni çok üzdü.Her gittiğimiz yerin iyi huylarını kapmak yerine bu kötü alışkanlıklarımızı niye sürdürüyoruz ki ? ! Neyseeeee 


BERLİN DE NE YEDİM ? :)

Schiller Burger : 
Buraya geldiğimde farklı şeylerde tatmak istedim. Gelmeden önce okumuştum buranın en iyi hamburgerini shiller burger yapıyormuş. Gerçektende öyle kesinlikle gidince bu küçük dükkana gidin ve kendi adını taşıyan Schiller Burger i deneyin :) Inanilmaz bir lezzete sahip buranın eti ! Türk bölgesinde yer alıyor dükkanda zaten fiyat olarakta çok uygun.




Que Pasa ;
Kaldığımız hostelin hemen yanında şu Mexican Restoran vardı. Nachos u çok özlediğimiz için hemen daldık dükkana. Almanya'nın biralarının ne kadar güzel olduğunu gelmeden önce duymuştum. Berliner Kindle Weisse Green Beer diye geçiyor şu tadını kelimelerle ifade edemeyeceğim kadar güzel olan içecek.Deneyin denettirin.



Coffe Einstein ;
Ben kahveyi çok seven birisiyim.Bilmişlik olsun diye demiyorum ama güzel kötü kahveyi ayırt edebiliyorum :p Berlin'de çoğu yerde karşımıza Coffe Einstein çıktı. Bizde deneyelim dedik. İnanilmaz güzel bir aromaya sahip burada ki kahve. Şansımıza barsitasıda Almanyada doğmuş Türk bir arkadaşımız çıktı. Adı Kağan :) Sağolsun Türk desteği olarak indiriminide yaptı. Burada karşılaştığım en iyi Türklerden birisydi. Eeee izmir insanı olacak o kadar ! 



Türk Yemekleri ;
Bütün bunların dışında Türkiye'den de özlediğim lezzetler vardı :) Baklava, çiğköfte, simit, sütlaç, içliköfte, açma.. :D Bunların hepsinide yedim. Çünkü daha Türkiye'ye dönüşüme çok vardı ve yemeden gidemezdim yapamazdım :D Ama siz kısa süreli için buralara geldiyseniz direk Türk yemeklerini yemeye devam etmek yerine bence farklı şeyleri deneyin derim.




NERELERI GEZDİM ;

Berlin Duvarı :











Alexanderplatz Meydanı :

Bu bölgede bir sürü hediyelik eşya satan yer birden fazla alışveriş merkezi bulabilirsiniz :)








    Neptün Çeşmesi ve Belediye Binası :

    Kırmızı Belediye Binası 2.Dünya Savaşındayken çoğu kısmı yıkılmış ama sonradan tekrar restore edilmiş.Hemen Belediye Binasının önündeki çeşmenin adı Neptün Çeşmesi.Bu çeşme yapıldığı yıllarda Roma Tanrısı Neptün'e adanmış.





    Brandenburg Kapısı :

    Bu kapının Berlin için önemi çok büyükmüş.Kapının üstünde Mahşetin Dört Atlısı heykelinide görebilirsiniz.Mutalaka gece vaktiniz olursa kapıyı ziyaret edin gece olunca ışıklandırması çok güzel.








    Between Propaganda and Terror Museum :








    Reichstag Binası :





    Holocaust Memorial:



    Burası savaşta hayatını kaybeden Yahudiler için yapılmış bir anıt.İnsan onların arasında dolaşırken çok etkileniyor.Yerin yapısı eğrili filan olduğu için aralarda yürürken bazen başınızı döndürebiliyor.


    Müzeler Adası :




    Bunların dışında gittiğim yerlerde var. Eğer müze seven biriyseniz mutlaka müzeler adasına gidin,eminim çok etkileneceksiniz.



    Checkpoint Charlie Bölgesi :

    Doğu ve batı Berlin arasında ki ana geçiş noktasıymış o zamanlar.Berlin'de ki en hareketli caddelerden biriydi burasıda.


    Artık Berlin'den ayrılma vakti gelmişti. Biz Baxpax Kreuzberg Hostel'de kaldık. Hostelimizin hemen aşağısında Türk Bakkalı vardı. Sahibi İlkay abi. Mübarek googlemap gibi adam :) Burada doğmuş büyümüş mahallenin en eskilerinden. Heryeri avcunun içi gibi biliyor. Sağolsun çok yardımcı oldu. Eğer yolunuz burdan geçiyorsa dükkana bir uğrayın bir merhaba deyin İlkay Abime benim yerimede.İlkay abinin anlattığına göre küçükken Jägermeister eczanelerde soğuk algınlığı ilacı olarak satılıyormuş :D Sonrasında ilaç olarak üretimini kesip alkol oranını arrıtıp piyasaya sürmüşler. Buda bize küçük bir hediye :)




    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder