2 Haziran 2017 Cuma

Diyette 1. Haftanın Sonu


Merhaba arkadaşlar ,

Bursa ya döndüğümden beri belirli bir diyet periyoduna girdiğim doğrudur. Hayatım boyunca belirli dönemlerde kendi kendime diyet yapmıştım ama hiçbir zaman istediğime ulaşamamıştım. Bu sefer bir uzmandan destek almaya karar vermiştim. Uzunca bir süre internette araştırma yaptım ve Yusuf Yaşar ile karşılaştım. Hakında çok güzel yorumlar var. Ben gideli daha bir hafta oldu. Haftaya kontrolüm var ne kadar zayıflayacağımı çok merak ediyorum açıkçası.Ben biraz bünyemin yapısından ve yemek düzenimi nasıl değiştirdiğimizden bahsedeceğim.



Benim vücudumda yağ oranım çok fazla su oranım ise çok düşük çıktı. Normalde günde en az 2-3 litre su içen bir yapım var. Bunun haricinde en az 5-6 bardak kahve de içiyordum. Kahvenin vücutta su tutmadığını daha önceden okumuştum kendimde bunun bir örneği oldum.

İlk olarak şu aşamada kahve içmem yasaklandı. Bu beni açıkçası biraz zorluyor, baş ağrıları yapıyor. Vücudumda ki su dengelenene kadar bu bu şekilde devam edecek.

İkinci olarak yağ oranım fazla çıktığı için spor yapmayı şu aşamada kestik onun yerine günde 1 saat yürüyüş yapıyorum. Eğer spora devam etseymişim belirli bir noktaya kadar zayıflarmışım ve yağlarım kendisini kasa çevirirmiş.

Üçüncü değişikliğim ise tatilde olmama rağmen saat 9 da uyanmam. Evet işten ayrılırken en büyük hayallerimden birisi sınırsız uykuydu ama şuan sabahları 8:50 de uyanıyorum ve 9 gibi kahvaltımı yapıyorum. Saat 10 gibi ise 1 saatlik yürüyüşüme çıkıyorum. Erken uyanmak sadece bedenime değil ruhuma da çok iyi geliyor aslında.

^ 3 Temel Değişiklik
1.Kahveyi ilk aşamada bırakma / sonrasında azaltma yoluna gidilmeli
2.Her gün en az 1 saatlik yürüyüş
3.Erken uyanmak ve vaktinde uyumak

Şuan bu değişikliklerle aslında kendimi daha iyi hissediyorum :) Nefesimi daha iyi alıyor , vaktimi daha iyi değerlendiriyorum.

Ben herkesin kendine özel bir diyeti olması gerektiğini ve ilk olarak uzmanlardan bu konuda destek alınmasını öneriyorum. Çünkü şimdi yaptığım diyet daha önceden benim yaptığım diyetlere hiç benzemiyor. Mesela öğün saatlerim ;

09:00 Kahvaltı
12:00 Meyve
14:00 Öğle yemeği
17:00 5 adet hurma ve ayran
19:30 Akşam yemeği
*2,5 lite su 
*Soda, çay, süt (içilebilir )

Sonrasında acıkırsam yoğurt yiyebileceğimi söyledi doktor ama ben genelde acıkmıyorum ve çok fazla su içtiğim için tıkanmış oluyorum. Sadece gece uyumadan önce rahatlatıcı bitki çayları içiyorum ve uykumu gerçekten güzel bir şekilde alarak uyanıyorum.

Yediğim şeylerden biraz bahsedecek olursak aslında sabah kahvaltısı herkes için aynı sanırım.

Kahvaltı
1 yumurta
2 dilim peynir
1 dilim ekmek ve sınırsız yeşillik




Yumurtamı bazen sebzeli, bazen sade bazen ise yoğurtlu yapıyorum :)


Öğle yemeği bana biraz farklı geldi sanırım kişiye göre ayrım burada kendisini gösteriyor.


Öğlen yemeği 
bir dilim peynir 
1 kase çorba
1 dilim ekmek ve yumurta.


Saat 5teki ayran ve hurma gerçekten vücutta şeker ve tuzu dengelediğini düşünüyorum

Akşamları ise ilk aşamada protein ağırlıklı ilerliyoruz.

150 gr et - tavuk - balık , yarım dilim ekmek ve sınırsız salata şeklinde. 


2 hafta bu listeyi uygulayacağım sonrasında sanıyorum ki listem değişecektir.

Sanırım bu üç ay benim için biraz meditasyon gibi geçecek :) İzmir'in kurak sokaklarından sonra Bursa'mın yeşilliği ise meditasyonumun en büyük artısı.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder