9 Mart 2017 Perşembe

KABAKLI BİŞİİ 👀

Selam 💋,

Yine buralara çok uzak kaldığım bu zamanlardan fırsatını yakaladığım ilk an kendimi buraya attım. İzmir'in havası bu ara biraz şaşırtıyor. Yağan yağmurun karı biz şantiye çalışanlarına oldu. Normalde akşam 7 de çıkarken iki gündür 4 te çıkıyorum. Hal böyle olunca vücudumda istemsiz bir enerji birikimi oldu, bende kendimi dışarı attım. Kahvemi yudumlarken huzur içinde yazıma dalacağım :)

Aslında uzun zamandır yaptığım bir atıştırmalık tarifi yazacağım ama yazıya başlayışım farklı bir konuya dalacağım gibi gözüktü.


Ben İzmir e geldiğimde inanılmaz sağlıksız besleniyordum. Sanırım birden aileli hayattan böyle bir hayata geçince yediğim tek şey hazır gıda oldu. O da bünyemi çok kötü etkiledi. 10 aydır sağlıklı beslenmeye çalışma serüvenimde sürekli bir şeyler yeni tarifler okuyorum ve deniyorum. Beğendiğim bir kaç şeyi de daha önceden yazdım.

Bugün en sevdiğim sebze olan kabağı nasıl tükettiğimin tarifleri gelecek. İlk olarak ;

Kabak Cipsi 👍

( Her şey göz kararı)

Kabağı ince ince dilimliyoruz, ilk önce sade sodaya batırıp daha sonra una batırıyoruz ve yağlı kağıda dizip fırına veriyoruz.

Bu sanırım kabağı tüketmeyi en sevdiğim yöntem benim. Ben un olarak genelde galete unuyla yulaf kepeğini karıştırarak kullanıyorum. Bence her un çeşidi olur diye düşünüyorum. Bence yağda kızartmaktansa yağsız olarak fırında pişirmek çok daha sağlıklı !

Mücverimsi Birşey  👍

2 orta boy kabak
1 yumurta
Hindistan cevizi yağı
3 yemek kaşığı yulaf kepeği/ karabuğday unu vb.

Kabağı rendeleyip suyunu iyice sıkıyoruz. (Eğer sulu kalırsa tarif tutmuyor dağılıyor) Rendelediğimiz kabağa yumurtayı kırıyoruz ardından unu ekliyoruz. Kabağın boyutuna göre un az gelirse arttırabilirsiniz. Ben her yapışımda içine kafama göre baharatlar koyuyorum. Orası sizin kararınız 👯👯


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder