18 Aralık 2016 Pazar

Gronala Bar !

Merhaba :)

Sanırım hastaysam ve hava dışarı çıkamayacak kadar soğuksa ben kendimi değişik lezzetler yaparak eğlendiriyorum. Uzun zamandır gronala bar yapmak istiyordum, buna daha bugün vakit bulabildim.  İnternette gronala bara dair birsürü tarif var. Hepsinden biraz esinlenerek ortaya birşeyler çıkardım. Net verebileceğim ölçülerim yok, çoğu şey göz kararı :)



Ben gronalayı spor öncesi ya da spor sonrası tüketmek için hazırlamadım. Ara öğün yerine tüketmeyi düşünüyorum. İşteyken hepimiz çok yoruluyoruz ve arada enerji veren şeyler yemek istiyoruz. Yediğim şeyleri severek yediğim zaman çok mutlu oluyorum. Bana kalsa ara öğünlerimde çikolata yerim ama bu iş bana kalsalarla olmuyor ne yazık ki. O yüzden önlem almak gerekiyor :) Ben de hazırladığım atıştırmalıkların içine sevdiğim şeyleri katıyorum.

Gronalamın tarifine gelirsek

2 su bardağı yulaf,
1 yemek kaşığı bal
Dilediğiniz meyveler ve çerezler
Hindistan cevizi yağı ( avuç içi kadar )

Yulaflarımızın içine dilediğiniz meyveyi ve çerezi atın. Ben kuru incir , çiğ badem, hindistan cevizi tozu ve böğürtlen attım. Böğürtleni neden tercih ettiğim sorusuna gelirsek buz dolabımda o vardıda ondan :D Dondurulmuş halde olduğu için robottan geçirdim ve küçük taneler halinde karışıma attım. Hindistan cevizi yağım donmuş haldeydi ( kullananlar bilir bekleyince donuyor ) dilerseniz siz tavada eritebilirsiniz ben avuç içimde elimin ısısıyla eriterek karışıma bocaladım.En son balı döktüm ve balın yapışkan yapısı yulafları ve meyveleri birbirine yapıştırdı. Sonrası sadece yoğurmak ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye yerleştirmek. Üstünü iyice bastırın karışım birbirine iyice yapışsın sonrasında 170 derecede önceden ısınmış fırına verin. Kimilerinin fırını için 10 dk pişirmek yeterli olabilir ben 15 20 dk arası pişirip soğumaya bıraktım.

Sonrasında dilimleyip tek tek aliminyum folyoya sarıp buz dolabında saklamaya bıraktım.  Böylece dışarı çıkarken yanıma almak çok daha kolay oldu :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder