20 Temmuz 2015 Pazartesi

Brussels, Brugge - Belgium



Evettt Belçika-Amsterdam-Paris gezimizin ilk durağı Brüksel'di :) Hiç uyumadan yola çıkarak ulaştığımız Brüksel gezimiz benim için çok zor başlamıştı. Brüksel, Berlin'den sonra Türk nüfusunun en yoğun olduğu ikinci Avrupa şehriymiş. Gerçektende öyle ! Bizim hostelimiz de Türk mahallesindeydi. Hatta ilk gece sünnet düğünüyle burun buruna gelmiştik :D

Havaalanından Brüksel merkez geçmek için Shuttlelar var. Biz önceden baktığımızda biletler 12 euroydu bazı arkadaşlarım önceden alındığında 5 euro olduğunu söylemişlerdi ama değildi.Bizde havaalanın ilerisinden sarı renkte otobüslere binip son duraktan tren aktarmasıyla merkeze varmıştık, çok daha ucuza denk geldi böylelikle.

Brüksel dediklerinde akla ilk gelenler birası waffle çeşitleri midye ve patates ikilisi ve en güzeli çikolatalarıııııııııııı. Hepsinden tattım ( Midye hariç hiç sevmem ! ) kesinlikle deneyin. Waffle ları çok değişik hamuru filan farklı.

Ben çok fazla Brüksel hayranı bir insan olamadım. Şehirin en önemli meydanı olan Grand Place gezilecek yerler listesinde ilk sırada. Burası UNESCO Dünya Mirası listesinde yer almaktadır. Ben sadece bu meydanda bulundum ve benim için yeterliydi. Ama görmek isterseniz ünlü olan yerlerden birisi Atamium'a da uğrayın derim.


                                     
Brüksel'e gelip Brugge' geçmezseniz hayatınızın hatasını yaparsınız demişlerdi. Sonuna kadar haklılar. Aşık oldum böyle huzurlu böyle çikolata kokan böyle güzel oyuncak dükkanlarının olduğu gerçeküstü masal gibi bir şehirdi. Size şuraya gidin şunu yapın diye birşey söylemeyeceğim. Salın kendinizi her geçtiğiniz çikolata dükkanına girin koklayın filan, oyuncakçıları gezin çocukluğunuzu hatırlayın o güzel sokaklarda kaybolun. Waffle yiyin, bira müzesine gidin, bir kutu çikolata alın kutuları gerçekten çok güzel ! :D 
                                     


Bana kendimi masaldaymışım gibi hissettiren bir şehirdi Brugge ! Brüksel'de yaşadığım hayal kırıklığını üstümden atmamda ki en güzel etkendi. O yüzden her ne olursa olsun Brüksel'e gidin ordan Brugge a geçin :)


















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder